top of page

TalTechi Turundusõhtu loomislugu


TalTechi Turundusõhtu on üsna uus ja noor projekt. Sel aastal toimub Õhtu alles teist korda, kuid suuremalt ja vägevamalt kui varem. Üritust korraldab TalTech Turundusklubi, kes ühendab turundushuvilisi tudengeid.


Ürituse idee sündis 2022. aastal Investeerimisõhtul. Peale edukat üritust istus tiim maha tehes ringi peale küsimustele – mis läks hästi, mida muuta ja mille eemaldame? Tagasisidet analüüsides välgatas mõte, et sarnane üritus võiks toimuda hoopis turunduse kohta. See on valdkond, kuhu Turundusklubi on spetsialiseerunud ja sellist üritust ülikoolis veel ei olnud.


Järgmise sammuna oli vaja kokku saada projekti tiimi, selleks uuris idee algataja Margit Täht Turundusklubi liikmetelt, kes oleks nõus kampa lööma. Tollased valdkonnajuhid vastasid ühest suust: “Margit tuli Turundusklubi peol minu juurde ja suutis minutiga mulle idee maha müüa! Ja siin ma olen, teist aastat.” Niimoodi alustas tööd 7-pealine meeskond, kes 2023. aastal esmakordselt tudengimajas TalTechi Turundusõhtu paneeldiskussioonina turundushuvilisteni tõi. Esimesel aastal osalesid diskussioonides tuntud ettevõtete esindajad - Bolt, Wolt, GKR Trade, Ballzy, Lidl ja Initiative.


Tiimivaim ja väljakutsed


Projekt oli edukas ja sellest sai Turundusklubi suurüritus, et populariseerida turundusvaldkonda ülikoolis sees ja väljas. Sel aastal on korraldusmeeskond sama, kuid 7-pealisest ekipaažist on saanud 20-pealine tiim. Projekti juhib endiselt Margit ja eelmise aasta tiimiliikmed on nüüd valdkonnajuhid.


Margiti ütles, et ta võttis ka see aasta projekti juhtimise eest vedada, et parandada eelmisel aastal tehtud komistuskive ja korraldada üritust veel suuremalt. “Oluline on aru saada, mis eelmine aasta oli meie kõige nõrgem külg ja seda see aasta tugevdada, samal ajal hoides meie teisi külgi kindlalt,” räägib ta. “Ürituse korraldamisega alustasime juba septembris, kuigi üritus toimub alles aprillis. See oli vajalik, et rahulikult kõik valdkonnad üle käia ja sponsoritel oleks võimalik meid toetada enne, kui nende turunduslik eelarve on uueks aastaks lukku pandud. Lisaks see aasta tegime kindla plaani esinejate tutvustamiseks ja enne jõulupuhkusi panime konkreetse plaani uueks aastaks paika. Meie tiim on väga tugev ja ilma nendeta ma ei tea, mis ma teeks!”


Margiti parem käsi Agneta Kaldma, kes tegeleb projektijuhi abistamisega ja on esinejate eest vastutav, nendib, et kõige keerulisem on välja valida just need kuus ettevõtet, kes panelistideks tuleks ja kelle turundus on neile eriliselt silma jäänud. “Häid kandidaate on palju, aga praegune formaat lubab kutsuda just 6 kõige huvitavamat ettevõtet,” ütles ta.


Sponsorlusvaldkonna juht Daniel Aasorg ütles, et “Minu jaoks on Turundusõhtu sponsorlusvaldkonnas kõige keerulisem olnud asjade logistiline plaan, ehk kuidas erinevad sponsorlustooted kätte saada - kes neile järgi läheb, kuhu peab minema ja nii edasi.”


Harli Lees, programmi eestvedaja sõnas, et keeruline on panelistidele kokku panna just neid kõige paremaid küsimusi, mis ka kõigile kuulajatele meeldiksid.


Esinejate koordinaator, Lepo Kisand, mainis: “Ütleks, et kõige keerulisem suurürituse juures, mis on väga noor, on selle kasvatamine ürituseks, mida inimesed teavad ja ootavad terve ülejäänud aasta. Seni kuni üritus on veel tundmatu, peab olema turundus väga hea ja ei tohiks teha suuri vigu, mis jätaks ürituse negatiivselt meelde.”



Turundusjuht Elina-Emiilie Leht nentis, et keeruline on olnud viimase superlaheda esineja leidmine. “Turundusinimesed on sageli väga hõivatud ning raske on saada kõiki lahedaid inimesi üheks päevaks kokku,” ütles ta.


Sel aastal on teemadeks “Reklaamiseaduse plussid ja miinused” ja “Kuidas olla sotsiaalmeedias loov?”. Ka sel aastal astuvad ülesse väga magusad esinejad – Swedbank, Hit Gaming, Jägermeister (Tridens), Goodmen Productions, Pakendikeskus ja Visit Estonia.




Tiim kirjeldab Turundusõhtu olulisust järgnevalt:

“Turundus on ilmselgelt oluline kõikidele ettevõtetele, aga aja kohast infot turundusest leidub vähe ning koolituste eest pead maksma tuhandeid. Turundusõhtul puudutatakse küsimusi, mida võimalik, et tihti ei puudutata või isegi välditakse. See on üritus, kuhu tulevad kokku Eesti tipud, kellelt on palju õppida. See on üritus, kus teemad ja küsimused on veel huvitavamad, kui kollase ajakirjanduse pealkirjad, kuid erinevalt click-baitidest, on sellel üritusel sisu ka sees. Pole paremat kohta, kust alustavad turundajad saaksid motivatsiooni ja vajalikku infot ja juba kogenud turundajad uusi ideid ja teadmisi!”


Turundusõhtu toimub juba 16.aprillil ja kui sul veel ei ole piletit, siis osta see siit!

bottom of page